Хто такий блогер?
Блогер — це людина, яка веде свій особистий щоденник в мережі інтернет і відкриває до нього доступ для всіх бажаючих. Блог може бути в текстовій або відеоформі — кому як зручно. У ньому блогер ділиться своїм особистим досвідом. Це головна відмінність блогу від інших форматів інформації. Тобто якщо це блог про подорожі, потрібно розповідати не про те, скільки пам'ятників в Римі, а що вразило саме вас. У блозі про кулінарію розповідають не про корисні властивості картоплі, а про власне супер-смачний і простий рецепт з картоплі.
Блогер — це професія. Блогери заробляють на рекламі — коли у них з'являється багато передплатників, спонсори готові платити лише за те, що їх продукція з'явиться в кадрі в ролику (наприклад, забута пачка соку на задньому плані). І готові платити за це кілька тисяч доларів.
Чим корисне ведення блогу
Навіть якщо затія з найпопулярнішим блогом в країні не вигорить, час буде витрачено не дарма, адже ведення власного каналу дуже корисно:
Блогінг тренує цілий ряд особистих якостей. Усна і письмова мова, впевненість в собі, вміння триматися на публіці і боротьба зі страхом публічності, творче мислення, здатність аналізувати свої помилки і проводити роботу над ними, — далеко не повний перелік;
Систематичність робота над блогом розвиває дисципліну. Якщо над блогом не працювати постійно — нічого не вийде. Але коли очі горять улюбленою справою, така робота не лякає. І в той же час систематичність і дисциплінованість поступово входить в звичку, а вона ой як знадобиться в житті;
Розвиток лідерських якостей. Уміння висловлювати свої думки, захоплювати за собою аудиторію, знаходити точки зіткнення з нею — все це особисті риси лідера. Вони в житті точно знадобляться.
Плюс — це практичний навик роботи з інформацією, відеозйомки, монтажу, роботи зі звуком. Це теж може приносити гроші, не тільки в форматі особистого блогу.
Головне — якісний контент
Найголовніше — це підготовка якісного, цікавого контенту. Дорослі блогери люблять розповідати про концепт, потенційну аудиторію, образ. Але якщо прибрати красиві слова, все набагато простіше: блогер повинен розповідати про те, що близько і цікаво йому, і, разом з тим, зацікавить інших.
Що це може бути? Іграшки та новинки в світі дитячих гаджетів. Але тут варто розуміти, що ці іграшки ви повинні помацати / подивитися перед оглядом, зробити розпакування в кадрі. А значить спочатку їх потрібно купити, а не всі батьки погодяться стати спонсорами такого дорогого блогу. Можна знімати цікавий блог про виховання своєї домашньої тварини. Або пов'язати зі своїми хобі — танцями, музикою, грою на барабанах, кулінарією, комп'ютерними іграми, вивченням англійської мови, графічним редактором або програмуванням. Останній варіант, до речі — найбільш практичний, тему можна розвивати в різних напрямках: ділитися корисними Лайфхаками і особистим досвідом, розповідати про свої досягнення і також чесно проводити роботу над помилками, знаходити причини, чому щось не вийшло, робити огляди нових курсів або чужих блогів на цю тему. Тобто без контенту ви точно не залишитеся.
Також потрібно на етапі підготовки до створення блогу:
— визначити, в якому форматі буде виходити блог — відео або текстовому;
— вибрати майданчик, де він буде розміщуватися;
— розробити власний стиль (заставки, картинки та інше);
— вирішити, як ви будете готувати вже відзнятий матеріал до публікації — самостійно або із залученням фахівців. Якщо самостійно — потрібно буде розібратися в програмах для монтажу, графічних редакторах. Хороша новина — є ряд безкоштовних програм і додатків, навчитися працювати в яких можна дуже швидко.
Де просувати контент: основні канали комунікації
Створювати власний сайт для блогу не потрібно. Набагато зручніше і ефективніше зробити свій канал на майданчику YouTube або завести аккуант в соціальних мережах Instagram або TikTok. До того ж, це безкоштовно.
Який майданчик вибрати, залежить від теми блогу і способу подачі інформації. TikTok варто вибрати для смішного і розважального контенту. Він призначений для популярних мемів і Челленжів, але зовсім не підійде для практичних Лайфхаків і навчального блогу.
Instagram — платформа для якісного текстового контенту і фотографій. Тобто вам потрібно писати пости і додавати до них фотографії (свої або тематичні), але аж ніяк не розповідати історію на камеру. Відео можна розміщувати в сторіз, але в цілому ця соціальна мережа не дуже дружить з ними.
Для відеоблогу оптимальний варіант — YouTube. Тут можна викладати і розважальний, і навчальний контент.
Для зйомок досить сучасного телефону
Для зйомок зовсім не обов'язково відразу купувати професійну відеокамеру і мікрофон. Якщо ваш телефон підтримує зйомку відео в Full HD-форматі і забезпечує хороший звук, — цього буде цілком достатньо.
У смартфона як основного інструменту блогера є навіть свої переваги:
— він завжди під рукою, а це означає, що ви не пропустите можливостей зняти цікавий матеріал в несподіваній ситуації;
— він дозволяє робити фото та відео прийнятної якості (за умови, що цей телефон оснащений хорошою камерою);
— зйомки проходять просто і швидко;
— обробку фото і відео, монтаж можна робити прямо на телефоні — це зручно і скорочує час підготовки контенту. До того ж, мобільні додатки набагато простіші, ніж професійні редактори для ПК.
Якщо говорити про конкретні моделі, які використовують професійні блогери в своїй роботі, — це Iphone, які були випущені останні 3-5 років, Xiaomi Mi 9 і Redmi Note 7.
Доведеться навчитися обробляти відео
Відзняти якісний матеріал мало, його доведеться потім обробити. Тобто монтувати, додавати ефекти, робити графічні заставки і вставки, додавати анімацію, місцями — «витягати» якість, робити озвучку.
Монтаж дозволяє привести відео в порядок, упорядкувати фрагменти, щоб розповідь була плавною і чіпляла увагу глядача. Навчитися обробляти власні відео можна і самостійно. З цим допоможуть такі програми:
— Adobe Premiere Pro — професійна програма, створена розробниками компанії Adobe. Перші 30 днів можна використовувати безкоштовну демо-версію. Дозволяє виконувати відеомонтаж будь-якої складності. Важлива її перевага — наявність величезної кількісті покрокових інструкцій, посібників в текстовому і відеоформаті, з якими ви легко зможете освоїти основні функції програми;
— Edius PRO — відеоредактор, який дозволяє, в тому числі, обробляти онлайн-трансляції та відео у форматі реального часу. Він підтримує більшість відеоформатів, володіє гнучким і зрозумілим інтуїтивно інтерфейсом, дозволяє використовувати 3D-ефекти;
— Sony Vegas Pro — продукт для професійного монтажу з дуже великим переліком функцій і можливостей. Крім корекції, обрізки і склейки фрагментів, дозволяє виконувати 3D-обробку і додавати візуальні ефекти, підтримує відео в 360 градусів, стабілізує картинку і відстежує пересування. Цей редактор дуже популярний у професійних блогерів. Перші 30 днів його можна використовувати безкоштовно, так що як мінімум можна спробувати попрацювати в ньому;
— Lightworks — максимально простий програмний безкоштовний продукт, що дозволяє виконувати нелінійний монтаж. Відмінний варіант для новачка — інтерфейс зрозумілий інтуїтивно, дуже гнучка таймлінія дозволяє з високою точністю робити порізку і склейку;
— відеомонтаж — базовий функціонал для порізки відеоматеріалу, його склейки, переміщення фрагментів місцями, додавання аудіо та візуальних ефектів. Максимально проста програма, з якою може впоратися кожен. Безкоштовна.
Це — базовий набір початківця відеоблогера. Але не варто соромитися просити допомоги у інших: якщо у вас є знайомий, який відмінно працює з відео, почніть працювати разом з ним. Блог може бути і загальним продуктом блогера і відеомонтажера.
ТОП-7 секретів успішного блогу
Про секрети створення успішного блогу можна говорити дуже багато. Ми акцентуємо увагу на 7 головних моментах, з якими ви будете готові до успішного старту:
Дуже серйозно продумайте тематику. Не тільки основну тему, про яку ви будете говорити, а й тематику конкретних перших 10-20 роликів. Підготуйте сценарії, зберіть інформацію, розпишіть, про що ви будете говорити, і що буде відбуватися на екрані;
Продумайте формат ваших роликів. У них повинна бути певна стандартна структура: вітання, основна частина, вставки, прощання. Бажано, щоб були моменти інтерактивного спілкування з аудиторією. Задавайте їй питання, пропонуйте підписатися на ваш канал. Як приклад пропонуємо вам познайомитися з оптимальним сценарієм відео-блогу по створенню анімації в інтернеті:
— вітання — привітайтеся з аудиторією, розкажіть чи нагадайте, хто ви, і презентуйте тему влоги;
— опис процесу підготовки — розкажіть, що потрібно для роботи (які програми, редактори, вихідні матеріали);
— покроковий опис процесу створення анімації з акцентуванням уваги на найскладніших моментах і процесах, де можна припуститися помилок;
— демонстрація кінцевого результату — що у вас вийшло;
— анонс наступної теми влоги;
— заклик прокоментувати відео, поставити лайк і підписатися на канал;
— прощання.
Пам'ятайте про оптимальний хронометраж відео. Багато експертів вважають, що тривалість відео — один з головних секретів успіху блогу. Серед популярних відео на YouTube немає жодного ролика довше 5 хвилин. Якщо ви зібрали більше цікавої інформації — краще розділіть її на 2 відео. І пам'ятайте: ви повинні зацікавити аудиторію в перші 15 секунд. Це якраз той випадок, коли потрібно заходити з козирів;
У відео обов'язково повинна бути родзинка. У вас повинна бути своя «фішка», яка буде виділяти вас з тисяч інших блогерів на YouTube. Можливо, ви будете в кадрі з величезним папугою на плечі, який буде в потрібні момент повторювати вашу фразу-фішечку. Родзинка може бути в зовнішньому вигляді, локації, вітанні, тематиці, формі подачі контенту. Або їх буде відразу кілька — ніхто не говорив, що родзинка повинна бути одна.
Назва — це важливо. За назвою вас будуть шукати в мережі. Тому вона повинна бути лаконічною: такою, що запам'ятовується і чіпляє. Тут немає ніяких рамок і стандартів, але пам'ятайте про правила сприйняття. Якщо ви хочете просувати себе як блогера — назва повинна асоціюватися з вами. Якщо на перше місце ви ставите канал — то з його тематикою.
Робота над блогом повинна бути систематичною. Якщо ви будете знімати і викладати ролики під настрій, раз на місяць або в квартал, у вас нічого не вийде. Складіть графік виходу роликів і працюйте строго по ньому. Бажано, щоб передплатники точно розуміли, коли від вас очікувати нового відео. До речі, не зайвим буде анонсувати дату виходу наступного ролика в кінці кожного блогу.
Не забувайте про хештеги і ключові слова. Для початківців блогерів це основа просування — це основний шлях, по якому будуть знаходити вас передплатники і зацікавлена в цій темі аудиторія. Вивчіть основні інструменти SMM і використовуйте їх для просування власного каналу.
А чому б не стати IT-блогером?
А в кінці ми хочемо запропонувати вам одну цікаву тему для власного блогу. Відразу відзначимо, що вона далеко не найпростіша, але в цьому і вся сіль. Простого на просторах вже дуже багато, з ним ви не виділитеся.
Ви можете спробувати стати айтишником і описувати свої перші кроки в IT в своєму блозі. У вас відкривається найширший в плані вибору тем і контенту горизонт: власний досвід, цікаві відкриття, опис, як ви писали перший код або гру. А зробити свої перші кроки в айті ви можете в нашій IT-школі. Просто виберіть і запишіться на вподобаний курс для новачка. Заняття проводяться дистанційно і за зручним графіком, тому ви зможете знайти час відразу на два нових цікавих хобі.
Коментарі ()